16 October 2010

Karnival Sains dan Matematik Peringkat Sekolah

Panitia sains dan matematik sekolah telah menganjurkan Karnival Sains dan Matematik pada 15 Oktober 2010 yang melibatkan semua pelajar dan warga kerja SK Patung. Karnival ini telah berlansung seawal jam 8:00 pagi dan diadakan di ruang legar di bawah makmal komputer. Karnival yang dirasmikan oleh guru besar ini dimulakan dengan nyanyian Lagu Negaraku dan Lagu Sekolah.

Persiapan sebelum karnival bermula


Perasmian Karnival oleh Guru Besar

Aktiviti untuk karnival terbahagi kepada 2 sesi iaitu, Karnival matematik pada sebelah pagi manakala karnival sains dimulakan selepas menikmati jamuan ringan, iaitu pada kira-kira pukul 10:00 pagi.
Bagi Karnival matematik, acara Mathematics Amazing Race, Mewarna Gambar, Kuiz Bijak Operasi Matematik (BOM), Meneka Bilangan Objek dan My Maths Journal telah mewarnai karnival tersebut.
Prasekolah

Aktiviti mewarna Tahap 1

Meneka bilangan objek

Mathematics Amazing Race

My Maths Journal

Bijak Operasi Matematik (BOM)
Bagi karnival sains pula, Mini Science Experiment telah diadakan.







Majlis diakhiri dengan majlis penyampaian pada para pemenang dan penyampaian sijil kepada ahli jawatankuasa yang terlibat.

Tahniah kepada para pemengang. Kepada yang tidak menang, teruskan usaha anda.
Pesanan Pengelola Karnival:
“Sekalung budi buat semua yang telah menjayakan Karnival Matematik dan Sains SK Patung 2010. Terima Kasih di atas sumbangan anda. Jumpa lagi di tahun depan”
Terima Kasih!
...TERIMA KASIH KERANA MENGUNJUNGI LAMAN BLOG SK PATUNG...